Ensimmäinen puheenjohtaja

Perustettaessa 1974-75 yhdistyksen vetäjänä aloitti virallisesti LL Henrik Renvall, joka pian muutti Ruotsiin ja LL Seppo Sipinen jatkoi peräsimessä aina vuoteen 1999. Lyhyt katko tuli vuosina 1980-81, Sipisen väitöskirjatyön loppukiireen aikana, jolloin virkaa muodollisesti hoiti LL Lauri A. Laitinen. Yhdistyksen alkuvuosien hallituksen kokoukset pidettiin puheenjohtajan kotona ja Sipisen siirryttyä merivoimien ylilääkärin virkaan vuonna 1984, Tilkan keskussotilassairaalassa. Siten kokoustilat ja koulutusmahdollisuudet paranivat huomattavasti merivoimien suopealla tuella.  Yhdistyksen jäsenmäärä lisääntyi tasaisesti. Sitä edisti lisäksi Tilkan keskussotilassairaalan ja Sotilaslääketieteen laitoksen painekammion uusiminen 1986  ja sen käytön salliminen myös siviiliorganisaatioille.