Vuodet 2005-2006

Jari Suvilehdon väitöskirjatyön viimeistelyn takia Suvilehto luopui puheenjohtajuudesta ja vuosikokous valitsi yhdistyksen uudeksi puheenjohtajaksi korva-, nenä- ja kurkkutautien dosentti Matti Penttilän. Vuoden 2005 pääkoulutustapahtumaksi valittiin apneasukeltaminen, sukeltajan paniikki ja muut psyykkiset seikat. Tilaisuus toteutettiin Tilkassa. Vapaaehtoinen painekammiosukellus kuului ohjelmaan ja vesisukellus tehtiin Crysant-hylylle Emäsaloon.

Koulutusrahaston lopettamista mietittiin, mutta päädyttiinkin vahvistamaan sitä turvaamaan SSLY:n olemassaolo myös tulevaisuudessa. Samalla sukellus- ja ylipainelääketieteen koulutukselle annettiin erityinen asema yhdistyksen toiminnassa.

Vuoden pääkoulutustapahtuma 2006 oli suunniteltu alun perin Kuopioon, mutta se jouduttiin lykkäämään keväälle 2007.

Vuoden 2006 viimeinen kokous pidettiin elokuussa, jolloin myös LL Jaana Ilomäki, LL Tinja Lääveri, dosentti Seppo Sipinen ja dosentti Matti Penttilä ilmoittivat lopettavansa hallitustyöskentelyn.